Idzie nowe...
Stary jogger wygląda, jakby miał żółtaczkę, ale przez te lata się przyzwyczaiłem i mnie to bynajmniej w oczy nie razi. Nowy za to wygląda jak nekrolog, a to dzięki temu wielkiemu czarnemu plackowi na środku witającemu nowo przybyłych.
No ale to są pierdoły, które się po jakimś czasie przestaje zauważać, poza tym de gustibus cośtam cośtam.
Jest natomiast jedna rzecz, od której jestem uzależniony, a co sobie dopiero z wprowadzeniem joggera2 uzmysłowiłem -- rozplanowanie głównej. Otóż ja joggera czytam tak, że ustawiam sobie wzrok na lewą kolumnę i scrolluję w dół patrząc na pary tytuł/autor i na tej podstawie stwierdzając, czy chcę coś przeczytać. Jak coś ciekawego, to środkowy klawisz myszy (otwarcie w nieaktywnym tabie) i scrollujemy dalej, aż do końca strony, gdzie klikam sobie na 'poprzednie' i powtarzam procedurę.
Niestety w j2 tytuł notki i autor są w innych kolumnach, więc muszę machać wzrokiem, co mnie wybitnie wkurza, nie wspominając już, że jest wolne i mało wygodne. No a jak już dojdę na sam dół, to sobie muszę wcelować w numerek, bo przycisku 'poprzedni' po prostu nie ma.
O tej pierwszej rzeczy poinformowałem riddla jakiś czas temu i poprawił. Później niestety znowu popsuł, ale nagabywany przed chwilą się zapowietrzył i stwierdził, że nie naprawi.
Foch kurna.

04 III 2006 o 16:44:44
Napiszmy na czerwono "strajk." :D
04 III 2006 o 16:50:34
Masowy JavaScript injection? ;-)
04 III 2006 o 16:52:21
Nie ma "poprzedni" ale jest "następna".
I mówię - jak znajdziesz powód dla którego miałbym to spowrotem zmienić to go napisz. Uzasadnianie „bo mi tak wygodnie” jest dopieeero poważne. :)
04 III 2006 o 16:58:07
Strajk!
04 III 2006 o 16:58:53
Rozumiałem że JID skrajnie na prawo, jakies 1000 pikseli od tytułu jest be. Ale teraz masz przed tym zaledwie datę wpisu - możesz ocenić jak stara jest notka. JID masz zaraz za tym. Dla mnie się czepiasz.
Jak strajk, to skombinuj wagon z pszenicą. ;]
04 III 2006 o 17:04:46
Przeciez panstwo demokratyczne, moze zaglosujemy (z szantażem, rzecz jasna: jak nie to Wordpress ;-)
04 III 2006 o 17:08:52
Ale ja wiem jaka jest data wpisu, bo przecież przeglądam po kolei, więc zasadniczo taka sama, jak tej poprzedniej. Eksponowanie daty jest zbędne. Najważniejszy jest autor i tytuł.
04 III 2006 o 17:10:05
Nowsze i Starsze ze skokiem po 5 stron są fajne bo nie trzeba ręcznie poprawiać numerków w pasku adresu, ale te Poprzednia i Następna by się przydały. Jesteśmy leniwi i pomimo tego że numerki się odróżniają to i tak trzeba je rozróżniać. Te dwa dodatkowe linki/przyciski chyba nie poprzewracają nam w głowie. Geeki też są wygodne.
04 III 2006 o 17:10:50
Rozumując jak Ty to zamiast daty powinny być kategorie/tagi żebyś wiedział w połączeniu z tytułem o czym jest wpis, z jakiej dziedziny jest i czy warto go czytać. Zastanów się jak brzmi sposób Twojej argumentacji „bo mi tak wygodnie”.
04 III 2006 o 17:15:33
Normalnie. Było dobrze przez kilka lat, zachciało ci się zmian, bez potrzeby popsułeś i nie reagujesz, jak ci mówię, że było lepiej.
04 III 2006 o 17:17:37
Ja bym zgodnie z priorytetami zamienił datę z kategorią.
04 III 2006 o 17:21:16
A kim Ty jesteś, że mam się Ciebie _jednego_ słuchać, za przeproszeniem? Siedzisz w głowach wszystkich joggerowców?
Jeśli stara strona główna nie przyprawiała Cię o zawroty głowy to jesteś wyjątkiem, bo chociażby zerkając tutaj: http://perfectionorvanity.com/comment.php?eid=129774 zobaczysz jak wszystkich wkurzała mała czcionka, paskudne kolory i beznadziejny układ.
Citizen prędzej ma rację, co już Ci pisałem wyżej.
04 III 2006 o 17:21:32
mmazur ma rację, autor powinien być tam, gdzie teraz data.
04 III 2006 o 17:22:35
Hehehe. To działa trochę inaczej -- a kim ty jesteś, żeby przyjść i bez powodu popsuć mi coś, z czego korzystałem przez kilka lat?
04 III 2006 o 17:23:46
Dobra, Sparrow, zdejmujemy nowy layout, co będziemy psuć wszystkim coś z czego korzystali przez kilka lat.
04 III 2006 o 17:27:48
Huh? Trzeba iść z duchem czasu, będzie się trzeba przyzwyczaić do zmian ;).
Jak WuPe zmieniło wygląd to też mi się to nie podobało, ale cóż na to poradzić ? :/.
04 III 2006 o 17:28:08
Hehe. Nie podpieraj się sparrowem, bo on się nie wypowiadał, tylko odnośnie layoutu odesłał mnie do ciebie. Także to tylko twoja decyzja, czy uwzględnisz fakt, że kilka osób było przyzwyczajony do różnych elementów starego layoutu (przycisk 'następne' i tytuł oraz jid w jednej kolumnie), czy też olejesz, boś się zapowietrzył :)
04 III 2006 o 17:30:44
A może wystarczyłaby możliwość podstawienia swojego szablonu do głównej? Wszyscy byliby zadowoleni
04 III 2006 o 17:30:56
mmazur, masz problemy z kontrolą gałek ocznych? :) Przeprowadziłem testy i nie ma problemu ze scrollowaniem strony i czytaniem i tytułu i autora. Co prawda bardziej ergonomiczne byłoby, gdyby autor był wytłuszczoną czcionką, ale układ jest dobry.
04 III 2006 o 17:32:08
"Następne" i "Poprzednie" _oprócz_ numerków to podstawa! Nie rozumiem jak może być inaczej. Jesli z czegoś rezygnować, to z numerków, nie linków do poprzedniej/następnej strony.
Co do kolorystyki to też się ze mmazurem zgadzam -- "klepsydra".
Co do widoczności autora... mnie się to pierwsze rzuca w oczy, razem z ilością komentarzy. Tytułów, tradycyjnie, nie zauważam. Im większe tym bardziej dla mnie niewidoczen. Ogólnie sam layout mi się podoba. Tylko kolorystyka i ta nawigacja do bani.
04 III 2006 o 17:33:04
Gdybym nie to, że coś mi nie pasowało podczas prób użycia j2, to bym nie zwrócił uwagi, nie sądzisz? :)
Może być i podstawienie swojego szablonu, byleby można było być jednocześnie zalogowanym z >1 miejsca, żeby nie trzeba się było za każdym razem logować.
04 III 2006 o 17:33:29
Spędziłem przy nowym designie i szablonie ze dwa tygodnie, a wynikiem tego jest dostępny i nowoczesny kod podparty CSS i JS. Tego nikt zdaje się nie dostrzegać. Układ tak samo jest przemyślany. Strony głównej nikt nie ruszył, więc ja to zrobiłem - osoby takie jak ja uważają że warto zrobić coś nowoczesnego kosztem własnego czasu, żeby było lepiej dla wszystkich. Ale nie, potrafi znaleźć się taki mmazur który niczym stary dowódca stada będzie uważał że nowe jest gorsze. "Bo tak". Za przeproszeniem mam to gdzieś i na taką argumentację mam prawo strzelić focha. Nie kiwnąłeś palcem to teraz przyjmij to co zostało zrobione.
Kolorystka będzie inna, więcej u Jiobla : http://jiobel.jogger.pl
04 III 2006 o 17:34:35
No to może warto wypracować jakiś kompromis ?
Według mnie należało by przekonwertować stary styl do wymagań nowego i dorobić w panelu wybierałkę styli i do tego ficzer w postaci podpięcia swojego własnego ;).
Wtedy przynajmniej byłby spokój :D.
Piko: "Nieważne, kto głosuje, ważne, kto liczy głosy." -- Józef Stalin, ot tak mi się jakoś skojarzyło z twoją wypowiedzią ;>.
04 III 2006 o 17:34:35
A poprzednie i następne powinno być, przynajmniej ostylowałem te przyciski w szablonie. Jak nie ma to na buggera plz.
04 III 2006 o 17:44:25
@Riddle:
> Nie kiwnąłeś palcem
Niestety nie każdy był faworyzowany do kiwania palcem.
04 III 2006 o 17:45:54
Nie rozumiem?
04 III 2006 o 17:54:25
No dobra. Czyli bugreport o mało widocznym jidzie zamknięty z reasonem 'foch'.
A, ioj i fixxxer jeszcze zauważyli, że notki są słabo od siebie oddzielone i jeśli jakaś nie ma tytułu, to się zlewają w jedną całość.
04 III 2006 o 17:58:26
grunt ze jogger 2 jest teraz jeb 2:0, czyli jest dżezi i w ogóle, a pies trącał czytelność
04 III 2006 o 18:33:29
Podstawy użyteczności się kłaniają. Cyferki są dobre, ale linki starsze/nowsze to podstawa...
04 III 2006 o 18:35:55
http://img104.imageshack.us/img104/55/pagination3ki.png ?
04 III 2006 o 18:38:37
A co z tym ficzerem konfigurowania sobie stylu na głównej?
04 III 2006 o 18:39:35
Jak zrobisz nową główną korzystając ze znaczników Joggera dla index, to możesz wysłać do Sparrowa i pojawi się wybierałka w menu. Nikt nie obiecywał że będzie opcja customizacji point-by-point.
04 III 2006 o 18:59:23
Pewnie zaraz ktoś powie, że się niepotrzebnie wpieprzam, ale mmazur ma rację, że najważniejszy jest tytuł i autor - na datę przy czytaniu strony głównej nigdy nie zwracam uwagi, bo i po co?
Przy okazji mała uwaga, która być może powinna iść do buggera - czy nie lepiej byłoby zastąpić JID nickiem? Nie każdy joggerowicz może chcieć obnosić się ze swoim JID-em, a takie przymuszone ujawnianie było bardzo wkurzające na przykład w przypadku poprzedniego adresu feedu RSS.
Trochę szacunku dla prywatności by się przydało. A dla chętnych pozycja w opcjach: "pokazuj mój JID i status na głównej".
04 III 2006 o 19:15:15
<krytyka class="konstruktywna w zamiarze">
Stronę główną jogger2 czyta się fatalnie. Najważniejszy jest autor i tytuł. Wszystko wydaje się zlewać. Nie, nie mam problemów ze wzrokiem. Tak, cieszę się że kolorystyka się zmieni. :)
Łukasz Horodecki dobrze gada - dać mu piwa.
</krytyka>
04 III 2006 o 19:36:47
Zgadzam sie z da.killa. Malo tego, niektorzy maja e-maile takie jak JID... (Inna sprawa, ze do mnie czesto ludzie, nazwijmy ich "mniej informatyczni", probuja wysylac e-maile na JID...)
Riddle, sprobuj nas zrozumiec -- nowoczesny kod - super, ale funkcjonalnosc przede wszystkim! Strony zwijac/rozszerzac/ za pomoca nowoczesnego JS i CSS nie bedziemy *tak czesto*, jak czesto przegladamy notki na glownej.
Wydaje mi sie, ze powoli Cie przerasta praca na rzecz J2... Moze dobra muzyka pomoze odnalezc spokoj ducha?
04 III 2006 o 19:39:09
Tak, przerasta mnie. Nie mam tyle czasu żeby zajmować się główną Joggera non stop. Doprowadziłem ją oraz panel do pewnego stanu i jeśli czujecie że coś jest nie tak, to założę się, że znajdą się osoby umiejące zrobić poprawki.
Teraz portuję szablony żeby było coś w tym J2 jutro i to jest ostatnia rzecz jaką w tym miesiącu dla J2 najprawdopodobniej wykonam. J2 mi nie zapewni chleba, sory.
04 III 2006 o 21:30:08
...panowie - na red 'Strajk!', to ja licencji nie sprzedawałam nikomu raczej ;)
...a Riddlowi to sobie pozwolę raz jeszcze podziękować w tym miejscu publicznie za czyn wiekopomny w intencji 3kropczastego szablonu uczyniony :)))
04 III 2006 o 23:07:08
Riddle, ja 100% popieram mmazura, autor i tytul musza byc w tej samej kolumnie bo to sa jedyne dwie wazne informacje o wpisie na glownej, sama tresc jest niewazna bo ja sie czyta po kliknieciu na wpis, data jest niewazna bo mniej wiecej pameitam na jakim wpisie skonczylem ostatnio a czytam od poczatku, wiec zamykam si w jakims przedziale.
07 III 2006 o 17:31:31
Popieram w calej rozciaglosci.
W ogole nie da sie na pierwszy rzut oka zorientowac kto jest autorem notki i to jest IMO do poprawy.
Brak przyciskow 'Poprzednie' i 'Nastepne' tez drazni, ale nie razi az tak.